برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

چجوری پرسونای مشتریان مون رو بنویسیم؟(همراه با نمونه عملی)

چگونه یک پرسونای خریدار ایجاد کنیم؟ یک پرسونای خریدار خوب (پرسونای مشتری، پرسونای مخاطب یا پرسونای بازاریابی) به شما اجازه میده تا با شناخت بهتر مشتریانتون با هدفمند کردن تبلیغات تون تا حد زیادی هزینه ها تون رو کاهش بدین. مهمتر از همه اینه که بازاریابی براساس پرسونا چیزیه که مشتریان شما انتظار دارن. بر …

ادامه مطلب

چجوری رفتار مشتریانمون رو تحلیل کنیم؟

حتما بهترین دوستان خودتون رو به خوبی می شناسین؛ اینکه از کجا خرید می کنن، به چه برندهایی علاقه دارن وتقریبا ازهرچیزی که مربوط به دوستانتون باشه خبر دارید. حتی قبل از اینکه پای خودشون رو به درون مغازه یا فروشگاهی بزارن، محصولی که قصد خرید دارن را می تونین پیش بینی کنین. این در …

ادامه مطلب

چالش های دیجیتال مارکتینگ در ایران

حوزه دیجیتال مارکتینگ یکی از حوزه هایی هستش که با رشد دنیای اینترنت و پتانسیل درآمدی خیلی خوب این فضا،در چند سال اخیر خیلی برای شرکت ها جذاب شده ،شاید قبل تر ازون کسی خیلی با این فضا آشنا نبود و بازاریابی بیشتر مربوط به فضای آفلاین بود ولی در این مدت با شناخت بیشتر …

ادامه مطلب

برنامه نویسی،برون سپاری یا استخدام؟

یکی از مسائلی که شرکت های فعال در حوزه آنلاین و دیجیتال همیشه باهاش درگیرن موضوع برنامه نویس هاست،شرکت ها معمولا در دوراهی استخدام برنامه نویس برای شرکت یا برون سپاری کار به صورت پروژه ای به بیرون قرار دارند،با توجه به تجربه خودم در این موضوع در ادامه از مزایا و معایب هر کدوم …

ادامه مطلب

مدل RFM چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟(همراه با نمونه عملی)

از کسانی که زیاد پول خرج می کنند تا کسانی که مراقب پول خرج کردنشان هستند، همگی نیازها و خواسته های متنوع و متفاوتی دارند. از این رو هر کدام به روش خاص خود در کسب و کار شما تاثیر می گذارند. بنابراین تقسیم بندی مشتریان می تواند در رشد کسب و کار شما را …

ادامه مطلب

معرفی mailerlite ، ابزاری مناسب برای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از قسمت هایی از دیجیتال مارکتینگ که این روزا دو نظر عمده بین دیجیتال مارکترها درباره اش وجود داره : گروه اول نظرشون اینکه دوره ایمیل دادن تموم شده و تا حدودی مارکتینگ در این فضا منسوخ شده ، کاربرا نسبت به قبل توجهشون نسبت به ایمیل ها کم شده و ارسال …

ادامه مطلب

آگهی استخدام یا آگهی برده داری؟

یکی از چیزایی که مدتهاست دارم می بینم و انگار قرار نیس هیچ وقت درست بشن و برام عجیبه این آگهی های استخدامه که شرکت ها برای جذب نیرو در پوزیشن های مختلف میزنن، به طوری که می بینی در شرح شغلی از یک فرد اندازه وظایف یک تیم انتظار دارند، اونم با یه حقوق …

ادامه مطلب

کوفاندر رفیقِ جان یا بلای جون؟

این روزا بازار استارتاپ زدن حسابی داغه و همه می خوان استارتاپ خودشون رو راه بندازن، بالطبع همین موضوع باعث میشه پیشنهاد هایی از افراد مختلف برای شراکت و عملی کردن ایده شون دریافت می کنین که معمولا این افراد به چند گروه تقسیم میشن : گروه اول : یه سری جوون کم تجربه که …

ادامه مطلب

تحقیقات بازار رو جدی بگیرید!

یکی از مهمترین بحث ها در استارتاپ ها، تحقیقات بازار هستش که متاسفانه تیم های استارتاپی زیاد اون رو جدی نمی گیرن و از همین موضوع ضربات زیادی هم می خورند،این بی توجهی دو دلیل عمده به نظرم داره : دلیل اول : یکی از چیزایی که زیاد دیده میشه در بین بچه های استارتاپی …

ادامه مطلب

دیجیکالا، اسنپ مارکت یا اکالا، از کدام یک خرید کنیم؟

من با توجه به مشغله کاری که دارم و وقت نمیکنم برم خرید، معمولا خریدهام رو آنلاین انجام می دم،یکی از انواع این خریدها محصولات سوپرمارکتی ان و‌ از وقتی سوپرمارکت های آنلاین راه افتادن تقریبا یکی از مشتریان ثابت شون شدم ولی با توجه به اینکه کیفیت همیشه برام مهم بوده،برای بررسی و انتخاب …

ادامه مطلب

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.