برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

معرفی hotjar ، ابزاری برای بررسی رفتار کاربران

یکی از ابزارهایی که ما برای بررسی رفتار کاربران روی سایت و بهبود اون استفاده می کنیم ، hotjar هستش،ابزاری فوق العاده راحت و کاربردی و در ادامه امکاناتی که میده رو بررسی می کنیم :

در hotjar امکان تست رایگان دو هفته ای فراهم شده که در این تست رایگان امکان ضبط ۲۰۰۰ ویدیو وجود داره که معمولا در همین دو هفته و با این تعداد ویدیو و بررسی شون خیلی از نکات و اصلاحاتی که باید انجام بدیم رو متوجه میشیم.دو قسمتی که خیلی برای ما در بین ابزارهای تحلیلی اش مهمه ، Heatmaps و Recording هستش.

برای شروع برای اینکه بتونه اطلاعات سایتتون رو دریافت کنه ، کدی رو می ده که باید در صفحاتی که می خواید مانیتور کنید اون کد رو قرار بدید.

هیت مپس (Heatmaps ) :

اطلاعاتی مانند کلیک ها ، حرکت موس و اسکرول کردن رو از نظر شدت به صورت رنگ های مختلف نشون می ده ( مثلا قرمز نشونه بیشترین تعداد است ) و مشخص میکنه که بطور مثال چه جاهایی بیشترین تعداد کلیک رو داشته است.

و امکان اینکه انتخاب کنید که با چه دیوایسی (مثلا با گوشی یا تبلت یا دسکتاپ )از سایت بازدید کرده هم وجود داره و می تونید با بررسی اون ها و جاهایی که کمتر یا بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته ، اصلاحات مورد نظر رو انجام بدید.

رکوردینگ (Recording ) :

در این بخش اطلاعاتی از کاربرانی که به سایت شما مراجعه کردن مثل : نوع دیوایس ، نوع مرورگر، نوع سیستم عامل ، تاریخی که فرد اومده ، مدت زمانی که در سایت بوده ، چه تعداد از پیج ها و کدوم ازون ها رو بازدید کرده رو می ده.

ولی مهمترین قسمتش ،ضبط ویدیو هستش ، در این بخش از رفتار مخاطب از زمان ورود به سایت شما تا زمان رفتنش فیلم ضبط می کنه و کاملا شما می تونید ببینید که کاربر در کدوم قسمت های سایت رفته و چگونه رفتار کرده است.

با امکان فیلتری هم که داره می تونید براساس ایتم های مثل تاریخ ، مدت زمان موندن کاربر و … دیتا موردنظرتون رو فیلتر کنید.

هات جار (Hotjar ) یکی از ابزارهای مفیدی هستش که کمک زیادی بهتون در بهبود سایتتون خواهد کرد و به طور غیر مستقیم با اصلاحاتی که انجام می دین ، با بالارفتن رضایت کاربران که منجر به ماندگاری بیشتر روی سایتتون خواهد شد ، به سئو سایتتون هم کمک زیادی خواهد کرد.

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.