برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

مزایا و معایب کار کردن در شرکت های بزرگ

یکی از چالش هایی که شرکت های کوچک همیشه باهاش درگیرن از دست دادن نیروهای خوبشون توسط شرکت های بزرگ هستش،شرکت ها وقت برای جذب و آموزش نیرو میزارن و وقتی فرد کار رو یاد گرفت و زمان بهره داری و استفاده از نیرو هستش شرکت های بزرگ با پیشنهادهای جذاب تر نیرو رو جذب می کنن و دوباره روز از نو روزی از نو.این مسئله آسیب زیادی به شرکت های کوچکتر می زنه.جدا از بحث درست یا غلط بودن این کار توسط شرکت های بزرگ در ادامه می خوام از مزایا و معایب کار در سازمان های بزرگ بگم و آیا اینکه حتما کار در سازمان های بزرگ خوبه؟آیا اینکه در یه شرکت معتبر مشغول به کار بشیم موفقیتمون رو تضمین می کنه؟

مزایا :

  • اولین مزیت کار در شرکت های بزرگ کار در محیطی حرفه ای تر و آشنا شدن با افراد باتجربه حوزه کاریتون هستش که خیلی می تونه در پیشرفت تون تاثیرگذار باشه.
  • دومین موضوع حقوق،مزایا و امکانات بهتر نسبت به شرکت های کوچکتر است.
  • مزیت بعدی کمک کردن به ساخت رزومه قوی برای شماست،وقتی در رزومه شما اسم یه شرکت معروف و بزرگ قرار می گیره،خواه ناخواه تاثیر مثبتی در مصاحبه ها و کارهای بعدی شما خواهد گذاشت.
  • موضوع دیگه کمک به پرسنال برند شماست و این به توانایی و اهداف شما بستگی داره که بتونین اسم تون رو به یه برند معروف گره بزنین یا نه.

معایب :

  • وقتی شما در یک سازمان بزرگ کارتون رو شروع می کنین تبدیل به جز کوچکی از کل میشین که با توجه به تعداد زیاد کارمندان سخت تر کارهاتون دیده خواهدشد،گاهی چند رده با مدیر اصلی فاصله دارین و هر چند وقت یکبار شاید امکان دیدنش رو داشته باشین،اما در شرکت های کوچک امکان ارتباط مستقیم با مدیر راحت تر و کارهای انجام شده توسط شما هم بیشتر دیده میشه که این در پیشرفت تون هم تاثیرگذار خواهد بود.
  • نکته بعدی بحث یادگیری است ، با توجه به اینکه سازمان های بزرگ بودجه و پتانسیل زیاد دارن نیروها رو خیلی تخصصی در یک پوزیشن خاص جذب می کنن به طوری که فرد دستش برای یادگیری کار در حوزه های دیگه بسته میشه.به طور مثال در حوزه کاری من یعنی دیجیتال مارکتینگ ما با دنیای گسترده ای روبرو هستیم ولی مثلا شرکت های بزرگ با توجه به وسیع بودن کارشون برای ایمیل مارکتینگ یه نیروی تمام وقت می گیرن و شما وقتی در اونجا مشغول به کاری فقط باید روی ایمیل مارکتینگ کار کنی و در حوزه ای دیگه نمی تونی ورود کنی،اما در شرکت های کوچک دستت برای یادگیری و امتحان کردن حوزه های دیگه خیلی بازتره چون خیلی از کارها رو خودت باید انجام بدی و در کنارش یادگیری خوبی براتون خواهد داشت.
  • نزول پوزیشن شغلی یکی دیگه از موضوعاتی که در هنگام کار در سازمان های بزرگ باید بهش توجه کنین،ممکنه شما در شرکت یا استارتاپی که کار می کنین پوزیشن مدیر رو داشته باشین ولی هنگام ورود به یه سازمان بزرگ مجبور بشین در سطح کارشناس مشغول به کار شین.

جدا از بحث مزایا و معایبی که گفتم طبق تجربه اگر در ابتدای مسیر شغلی تون هستین برای شروع کار در شرکت های کوچک بهتره چون هم تجربه کاری تون بیشتر می شه و هم با محیط سازمانی آشنا میشین و هم آزمون و خطاهاتون رو انجام می دین و وقتی وارد یه سازمان بزرگ میشین کمتر دچار مشکل میشین و بهتر می تونین خودتون رو وفق بدین اما در نهایت پیشرفت تون در هر شرکتی کاملا به زحمت و تلاش خودتون بستگی داره.

 

-مطالب پیشنهادی بیشتر :

۱)برنامه نویسی،برون سپاری یا استخدام؟

۲)آگهی استخدام یا آگهی برده داری؟

۳)جلسات لعنتی وقت تلف کن

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.