برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

معرفی mailerlite ، ابزاری مناسب برای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از قسمت هایی از دیجیتال مارکتینگ که این روزا دو نظر عمده بین دیجیتال مارکترها درباره اش وجود داره :

  • گروه اول نظرشون اینکه دوره ایمیل دادن تموم شده و تا حدودی مارکتینگ در این فضا منسوخ شده ، کاربرا نسبت به قبل توجهشون نسبت به ایمیل ها کم شده و ارسال اون دیگه ای فایده ای نداره.
  • گروه دوم ولی نظرشون متفاوته، نظرشون اینه ایمیل مارکتینگ کم هزینه و تقریبا رایگانه ، هنوز پتانسیل خوبی داره و هرجایی که مخاطب داره در فضای دیجیتال مارکتینگ باید بهش توجه بشه.

من نظرم به گروه دوم نزدیکتره و به نظرم هنوز ایمیل مارکتینگ جذابیت های خودش رو داره و نباید به طور کامل کنارش گذاشت.

ابزارهای خوب زیادی برای این موضوع وجود داره، که ما از mailerlite با توجه به تجربه کاربری و امکانات خوبی که داره استفاده می کنیم و در ادامه سعی می کنم نحوه کار باهاش رو توضیح بدم :

در ابتدا بعد از ثبت نام اولیه برای اینکه دسترسی استفاده بهتون بده باید پروفایل تون رو تکمیل و دامنه تون رو تایید کنین.

در قسمت تکمیل پروفایل، اطلاعاتی مثل صنعتی که در اون فعالیت می کنین، سابقه شرکت ، تعداد کارمندان ، تعداد مشترکین و … رو ازتون دریافت میکنه.

برای تایید دامنه تون هم ایمیلی به ایمیلی که رو اون دامنه دارید ارسال می کنه که پس از تایید می تونید کارتون رو شروع کنین.

ساخت کمپین :

برای ساخت کمپین ابتدا از قسمت تولبار Campaign و سپس Create Campaign رو می زنید.

در صفحه بعد اطلاعاتی مثل موضوع کمپین رو وارد می کنید.

در این قسمت قالب رو انتخاب می کنید که برای شروع Drag & drop editor رو استفاده می کنیم.

در قسمت بعد باید قالب ایمیل رو بسازیم ، که خیلی ساده کلیه چیزهایی که می خواهیم در ایمیل قرار بدیم مثل متن ، گذاشتن عکس ، گذاشتن ویدیو، گذاشتن دکمه ، گذاشتن شبکه های اجتماعی و … در کنار به صورت آماده قرار داده که فقط نیازه Drag & drop کنین و اونایی که نیاز دارین رو در قالب قرار بدین.

بعد از آماده شدن قالب در این صفحه subscriber هایی که باید ایمیل براشون ارسال بشه رو انتخاب می کنین.

بعد از ساخت کمپین امکان ارسال ایمیل تست رو دارین ، در این قسمت سعی کنین حتما به ایمیل هایی در gmail، yahoo,outlook ارسال کنین و در هر کدام ساختار ایمیل و قالبی که طراحی کردین رو بررسی کنین.

در این قسمت هم برنامه زمانی ارسال ایمیل رو تنظیم می کنین که می تونین در همان لحظه یا بعدا ارسال رو انجام بدین و ایمیل رو ارسال می کنین.

بعد از ارسال ایمیل هم اطلاعاتی مثل تعداد کلیک ، تعداد باز شدن ایمیل و … رو به صورت بالا بهتون میده که طبق اون میتونین برنامه ریزی هایی رو برای تغییرات و بهبود کمپینتون انجام بدین.

پ.ن: اگه به آشنایی با ابزارها علاقمندین می تونین در این مقاله با هات جار ابزاری برای رفتار کاربران اشنا شین.

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.