برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

مشکلات بین نیروهامون رو چجوری حل کنیم؟

مشکلات تیمی یکی از اجزای جدایی ناپذیر کار سازمانی است که دلیلش می تونه از تفویض وظایف اشتباه و غلط مدیر باشه تا دلخوری بابت یه شوخی و سوتفاهم ساده.

در این مواقع افراد معمولا وقتی با همکارشون دچار مشکل میشن به سه صورت عمل می کنن :

  1. یه سری مستقیما با خود فرد در میون میزارن تا مشکل رو حل کنن
  2. یه سری می رن مشکل رو به مدیر میگن و دیگه کاری به چیزی ندارن
  3. یه سری هم می ریزن تو خودشون و چیزی نمی گن و سکوت رو ترجیح می دن با این دید که حوصله بحث نداریم و ولش کن

متاسفانه خیلی از کارمندان در گروه سوم قرار دارن و به جای اینکه مشکل رو حل کنن،هی سکوت می کنن که این باعث میشه روز به روز کار براشون سخت تر و اعصاب خوردیاشون بیشتر شه و تا جایی پیش می ره که فرد به محیط کاریش هم بعد از مدتی حس خوبی نخواهد داشت و ممکنه حتی به ترک کار هم فکر کنه.

یکی از کارهایی که وقتی دو تا از نیروها با هم دچار مشکل میشن ما انجام می دیم اینه که سریع سعی میشه موضوع رو حل کنیم چون هر چی ازش بگذره و طولانی تر بشه این موضوع با توجه به اینکه فرد از همکارش دلخوری داره ممکنه هر کار کوچیکی ازون فرد هم حساسیت ایجاد کنه و روز به روز دلخوری و ناراحتی بیشتر بشه پس نیازه قبل اینکه کار به اونجا بکشه مشکل سریعتر حل بشه.

وظیفه مدیر هم خیلی مهمه که حواسش به کارمندهای زیر دستش باشه و به آلارم هایی که میدن توجه کنه و اگر مشکلی دید سعی کنه جدی بگیره و حتما وقتی برای حل موضوع اختصاص بده .

در این مواقع به عنوان مدیر به چه صورت باید عمل کنیم؟

در این موارد با هر دو نفر جلسه ای تشکیل میدیم، یک نفر هم به عنوان فرد بی طرف در جلسه حضور پیدا میکنه (معمولا مدیر مستقیم )، سپس از هر فرد می خوایم به طور مشخص دلیل ناراحتیش رو از همکارش بگه،دقت کنین که بیان کلیات فایده نداره مثلا اینکه فرد بگه اون با من خوب برخورد نمی کنه به تنهایی کافی نیست، با پرسیدن سوالات سعی کنین موضوع رو بازتر و جزئی تر بررسی کنین،مثلا چیکار کرده که باعث شده اینجوری فکر کنی تا برسید به روز و موضوعی که دقیقا شروع ناراحتی و دلخوری بوده، به هر دو طرف هم اجازه صحبت کردن و پاسخ دادن رو بدین و به عنوان فرد بی طرف حواستون باشه هیچ کدوم از طرفین با شلوغ کاری بحث رو به حاشیه نبرن.

مهم ترین نکته در این جلسات همونطور که گفتم اینه که حواستون باشه جلسه از دستتون خارج نشه چون در ابتدا افراد با گارد بسته و گاهی عصبانیت در جلسه حضور پیدا می کنن و آماده جرقه برای شروع یه دعوای دیگه ان و این تجربه و هنر شماست که اون ها رو آروم کنین و مرحله به مرحله برای حل مشکل پیش برین.

معمولا ما وقتی این جلسات رو برگزار می کنیم مشکل تا حد زیادی حل میشه و یکی از روش هایی هستش که برای ما خیلی جواب داده ، این جلسات رو جدی بگیرین که از خیلی تنش ها در آینده در تیم تون جلوگیری خواهد کرد.

-مطالب پیشنهادی بیشتر :

۱)برنامه نویسی،برون سپاری یا استخدام؟

۲)آگهی استخدام یا آگهی برده داری؟

۳)جلسات لعنتی وقت تلف کن

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.