برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

جلسات لعنتی وقت تلف کن

یکی از ویژگی های خیلی از مدیران ایرانی اینه که به جلسه گذاشتن خیلی علاقه دارن، جلسه گذاشتن بد نیس برنامه و هدفی برای جلسه نداشتن هستش که اذیت کننده اس. خیلی موقع ها مدیر هدف مشخصی نداره ، گاهی حوصله اش سر میره میگه حالا یه جلسه داشته باشیم وقت بگذره، گاهی بابت هرجلسه حق الجلسه ای میگیره، گاهی هم اعصابش خورده و میخاد عصبانیتش رو جایی خالی کنه و به فکر جلسه گذاشتن میافته … .

البته این جلسات بی فایده در بخش دولتی بیشتر از بخش خصوصی هست ولی همچنان یکی از معضلاتیه که در سازمان ها درگیرش هستیم. مدیر هر بیزینسی با توجه به کارش نیاز به جلساتی با تیمش داره که در جریان کارها و پروژه ها قرار بگیره و تصمیمات و برنامه های آینده یا موضوعات مختلف رو باهاشون بررسی کنه یا در جریانشون بزاره، که این نوع جلسات در فرآیند کار کاملا طبیعیه،مشکل ازونجا شروع میشه که این جلسات هی تکرار میشه، به طور مثال من یه مدیر داشتم که قدرت تصمیم گیری زیادی نداشت ، مثلا می گفت که مدیر بالاتر گفته روی فلان موضوع کار کنین، ما چند ساعت همفکری می کردیم و وقت می گذاشتیم و کامل موضوع رو می بستیم،بعد می رفت پیش مدیر بالاتر می گفت دوباره باید درحضور اون مدیر بالاتر جلسه بزاریم و از اول بررسی کنیم و چون ترس زیادی هم ازون داشت معمولا دفاعی هم نمی کرد از تیمش و ما دوباره باید یه جلسه با اون فرد می گذاشتیم و دوباره چند ساعت همون چیزها رو از اول بررسی و عملا دوباره کاری می کردیم.

این جلسات تکراری معمولا دلایل زیادی داره که دو تا از اصلی ترین دلایل اینان:

۱٫وسواس فکری مدیر:

در این دسته وقتی مدیر تصمیمی می گیره چندین بار جلسه می گذاره و هر جلسه یک موضوع تکراری که قبلا تصمیمش گرفته و بسته شده رو دوباره بررسی می کنه و هر جلسه هم همون صحبت های تکراری تا خیالش راحت شه و تصمیم نهایی رو بگیره.

۲٫دمدمی مزاج بودن مدیر:

مدیر در تصمیم گیری ثبات نداره و هی تصمیماتش رو عوض می کنه، به طور مثال میگه برای فلان موضوع کمپینی رو طراحی کنین، شما با تیم تون وقت می گذارین و کمپین رو آماده می کنین، بعد که کارها انجام و موقع اجرا شد یهو نظرش رو عوض می کنه و میگه این موضوع اصلا خوب نیست و برین روی یه موضوع دیگه کار کنین،بدون توجه به انرژی و وقتی که توسط تیم گذاشته شده تصمیمش رو عوض می کنه.

 

این جلسات تکراری و بدون هدف علاوه بر اینکه وقت زیادی از تیم می گیره،باعث میشه از خیلی از کارهای دیگه شون هم بمونن و عملا اتلاف نیرو انسانی هستش که داره اتفاق میوفته و به مرور باعث اصطکاک و خستگی اعضای تیم میشه و از نظر روحی و روانی خیلی اونارو خسته می کنه و همین موضوع در آینده آسیب های جدی به اون بیزینس خواهد زد.

به عنوان مدیر در هنگام گذاشتن جلسات حتما موضوع جلسه رو تعیین کنین،در تصمیماتی که گرفتین ثابت قدم باشین و هیچ موقع بی هدف جلسه ای رو نزارین. این کار علاوه بر اینکه از اتلاف وقت جلوگیری می کنه، بازده و عملکرد نیروهاتون رو هم بالا می بره و به مرور نتایج مثبتش رو در بیزینس تون خواهید دید.

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.