برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

تجربیات(۳)- هر آنچه از کمپین یلدا باید بدانید

کمپین یلدا از نظر زمانی با فاصله ی کمی بعد از بلک فرایدیه و این فاصله کم با توجه به حجم زیاد تبلیغاتی که در بلک فرایدی انجام می دی و بالطبع فروش زیادی هم که داری کار رو برای فروش یه مقدار سخت تر می کنه هر چند با توجه به جنس بیزینس این موضوع فرق خواهد کرد ولی نکته مهم اینه که دوباره بتونی یه کمپین خوب اجرا کنی و دیگه بحث مثل بلک فرایدی فقط دیده شدن نیست و تفاوت در اجراست که می تونه باعث موفق شدن شما بشه برای همین بودجه زیادی رو به این کمپین اختصاص ندادیم و بیشتر سعی شد از ظرفیت های خودمون استفاده کنیم.

مراحل کمپین:

ما هم برندهای خارجی داریم و هم ایرانی ولی از نظر تعداد محصول و مشتری برندهای خارجی در حوزه پوشاک نسبت به برندهای ایرانی واقعا تفاوت معناداری دارن و به همون نسبت برندهای خارجی فروش بیشتری هم دارن.برندهای ایرانی هنوز خیلی نوپا هستن و از نظر کیفیت و معروفیت خیلی هنوز جای کار دارن.

با توجه به اینکه یلدای یک مناسبت اصیل ایرانی بود تصمیم گرفتیم این ریسک رو بکنیم و در این کمپین فقط روی برندهای ایرانی مانور بدیم. شعار کمپین هم شد یلدای ایرانی،برند ایرانی.

کانال ها :

اینستاگرام، ادوردز و دیتابیس ایمیلی و پیامکی خودمون کانال های تبلیغ کمپین در نظر گرفته شدند.

اجرای کمپین :

کمپین به مدت ۲روز در ۲۹ و ۳۰آذرماه برگزار شد.با کلیه برندهای ایرانی هماهنگ شد و ازشون درخواست شد توضیحاتی درباره برندشون، سال تاسیس، محصولاتی که تولید می کنن رو بهمون بدن.رنگ کمپین هم با توجه به مناسبت یلدا دو رنگ سبز و قرمز انتخاب شد و کلیه بنرها و لندینگ ها براساس این دو رنگ طراحی شد.

در کنار همه این ها با جلساتی که با تیم مون داشتیم به این فکر بودیم که چجوری می تونیم بیشتر رو ایرانی بودن این رویداد مانور بدیم و به این نتیجه رسیدیم شاید بد نباشه در بین استوری محصول ها بین هر ده تا استوری یه سری نکات و چیزایی که مرتبط به یلداست رو بیان کنیم، کاری هم که کردیم اومدیم یه لیست از چیزایی که به نظرمون به یلدا مرتبط بود آماده کردیم و در قالب جملاتی مثل امسال یادت نره به بزرگترها سر بزنی،کاغذ و خودکار برای اسم فامیل آماده کردین، همه ی تخمه ها رو نخورین که برای دبرنا هم بمونه وجملاتی ازین دست سعی کردیم تم یلدا رو حفظ کنیم.

در لندینگی هم که طراحی کردیم در کنار برندهایی که قرارداشت یه قسمت فال حافظ هم گذاشتیم که فرد با زدن دکمه ای که به صورت انار طراحی کرده بودیم می تونست برای خودش فال بگیره.

در کنار همه ی اینها با توجه به اینکه یلدا از جنس دید و بازدیده و در کنارش هم می خواستیم اون حس خوب رو به کاربر بدیم که ما فقط به فکر فروش نیستیم و به این مناسبت ایرانی احترام میزاریم کمپین رو تا آخر شب ادامه ندادیم و در ساعت ۹ تمومش کردیم، آخرین استوری مون هم این بود که گوشی ها کنار،خرید بسه،دیگه وقت بودن در کنار خانوادست.

نتایج کمپین :

معمولا ما تو ایران در به اشتراک گذاری داده ها به خصوص آمار فروش محدودیت های داریم ولی دیتاهایی که امکان به اشتراک گذاریش وجود داره به صورت زیر بود:

تعداد کل نمایش : ۹۲۸۱۰۶

تعداد فالوور های اضافه شده:۶۹۵

تعداد کل کلیک: ۹۰۰۳

تعداد لایک:۲۲۳۲

تعداد کل استیکر تپ :۵۵۴۸

متاسفانه از تعداد و مبلغ فروش چیزی نمی تونم بگم ولی تونستیم هدف کمپین رو بزنیم.

چند تا نکته :

  • کلیه کمپین های اجرا شده با هدف فروش بوده و تعداد سفارش معیار ارزیابی کمپین می باشد.
  • در هر کمپین کلی اتفاق غیرمنتظره ممکنه در دقیقه ۹۰بیوفته پس خودتون رو برای هر چیزی آماده کنین.
  • به حس خوب و احترام به مشتریان تون فکر کنین و براش وقت بزارین، مشتری خیلی خوب این موضوع رو می فهمه.

 

مطالب پیشنهادی بیشتر :

۱)تجربیات کمپین(۱)-نوروز

۲)معرفی مدل جذاب CGP,TCI,BA برای فروش

۳)چالش های دیجیتال مارکتینگ در ایران

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.