برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

استفاده از SMS مارکتینگ، آری یا خیر؟

استفاده از sms در تبلیغات یکی از روش های بازاریابی هستش که کم کم داره به روزهای پایانیش نزدیک میشه ولی با این حال هنوز پتانسیل خوبی داره.همه ی ما تبلیغات پیامکی که برامون ارسال شده رو دیدیم،از تبلیغ کاشت مو تا تبلیغ سرویس های مختلف با ارسال عدد فلان،چند سال پیش که هنوز گوشی های هوشمند به این صورت نیومده بود و اینترنت هم اینقدر رشد نکرده بود بازار sms داغ بود و خیلی از ارتباطات در قالب sms انجام می گرفت،برای همین فضای خیلی خوبی برای تبلیغات بود.

یک گروه از بیزینس هایی که خیلی خوب از این فضا استفاده کردن سرویس های ارزش افزوده (vas) بودن، سرویس هایی که می گفتن به طور مثال با ارسال عدد ۱ عضو فال حافظ شو و روزانه مبلغی رو از حساب کاربر کم می کردن،نرخ تبدیل و در نتیجه سود خیلی خوبی هم با یه هزینه پایین داشتن،برای همین در مدت چند سال موجی ازین سرویس ها در این بستر شروع به کار کردند به طوری که روزانه شما چندین پیامک ازین جنس دریافت می کردین، به مرور زمان گروهی سودجو شروع به کلاهبرداری ازین فضا کردن و کم کم با گذشت زمان اعتماد مردم به این پیامک ها کم شد به طوری که این روزا اگه پیامک تبلیغاتی ببینین همون اول نخونده پاک می کنین.

حالا چرا می گم هنوز پتانسیل داره؟

چون هنوز هم در بین راه های که برای بازاریابی هست جزو ارزون ترین روش هاست و به طور کامل توسط مخاطبین کنار گذاشته نشده.یکی از تجربیات خودم رو بهتون بگم اینکه یکی از اپ های ما سرویس محور بود و فرد با خرید سرویس های ۳ ماهه تا یکساله می تونست از سرویس استفاده کنه و بعد از اتمام دوره امکان استفاده نداشت و دوباره باید بسته می خرید و حسابش رو شارژ می کرد که خب یه درصدی از افراد دوباره به دلایل مختلف شارژ نمی کردن ، با توجه به اینکه شماره این افراد رو داشتیم یه لیست از افرادی که تمدید نکرده بودن تهیه و براشون با گذاشتن یه سری تخفیف پیامک ارسال کردیم، در ابتدا تصور خود من این بود که زیاد جواب نمیده ولی نتیجه عالی بود و ما فروش خیلی خوبی ازون پیامک ها داشتیم و متوجه شدیم چقدر هنوز این فضا پتانسیل داره.

در ارسال پیامک حواستون به چندتا نکته باشه :

۱)طول متن :

سعی کنین پیامتون تا حد امکان کوتاه باشه، متن های طولانی حتی اگه باز هم بشن خونده نمی شن.

۲)تیتر یا عنوان:

اولین خط پیامک در باز شدنش خیلی مهمه چون رو صفحه نمایش داده میشه،از تیترهای جذاب استفاده کنین و کاربر رو کنجکاو کنین که پیام رو باز کنه.

۳)استفاده از ” ” یا ( ) :

نکات مهم رو در ” ” یا ( ) بزارین تا جلب توجه بیشتری برای کاربر داشته باشه.

۴)گذاشتن (CTA (CALL TO ACTION در انتهای پیام :

حتما در انتهای پیامتون یه CTA بزارین که می تونه شماره تلفن،لینک آدرس سایت،لینک دانلود اپ و …باشه. اگر لینک میزارین حتما از کوتاه کننده های لینک استفاده کنین که بتونین تعداد کلیک ها رو مانیتور کنین.

۵)انجام A/B تست :

در ارسال یهو تعداد زیادی SMS ارسال نکنین، همیشه چندتا فرمت مختلف آماده کنین و هر کدوم رو در تعداد کم ارسال کنین بعد همونطور که گفتم با لینک هایی که گذاشتین ببینین کدوم برای کاربر بیشتر جذاب بوده و کلیک خورده ، همون رو به عنوان پیام اصلی به بقیه ارسال کنین.

برای ارسال پیامک به صورت انبوه سرویس های مختلفی وجود داره که تو اونایی که من باهاشون کار کردم کاوه نگار از نظر سرویس و پشتیبانی بهتر از بقیه بوده است.با توجه به نوع بیزینس تون پیشنهاد می کنم پیامک هم یکی از چیزایی باشه که برای تبلیغات بررسی می کنین و اگر می بینین که می تونه بهتون کمک کنه امتحانش کنین.

 

-مطالب پیشنهادی بیشتر :

۱)برنامه نویسی،برون سپاری یا استخدام؟

۲)چرا ما ایرانی ها کار تیمی بلد نیستیم؟

۳)جلسات لعنتی وقت تلف کن

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.