برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

۶ راز مدیریتی برای داشتن تیمی شاد و همدل

تیم ها در سازمان ها معمولا به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

الف) تیم هایی که فقط در حد وظایف تعیین شدشون کار می کنن، به سازمان تعهد سفت و سختی ندارن ولی به اصول سازمان پایبند هستن و سعی می کنن تا حد امکان وظایف شون رو درست انجام بدن.

ب) تیم هایی که فقط دنبال رفع تکلیف و پر کردن ساعت کاری شون هستن،تعهدی به سازمان ندارن و خیلی راحت هم سازمان رو ترک می کنن.

ج) تیم هایی که همدل هستن، با جون و دل و حتی بیشتر از وظایف محول شده بهشون کار می کنن، به سازمان تعهد بالایی دارن و ماندگاری طولانی تر و بیشتری نسبت به سایر دسته ها هم در سازمان دارن.

این که تیم شما جزو کدوم دسته باشه کاملا به مدیریت اون تیم و فرهنگ سازمانی محیطی که در اون مشغول به کار هستن بستگی داره، ساخت یه تیم خوب از همون ابتدای جذب نیرو و استخدام شروع میشه و با مدیریت درست به مرور به تیمی همدل و درجه یک تبدیل میشه.قطعا همه دوست دارن یک تیم خوب و همدل داشته باشن، برای ساختنش به عنوان مدیر به این چند نکته نیازه که توجه کنین:

۱) شما وقتی مدیریت یک تیم رو به عهده دارین نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که به اعضای تیم تون نه به چشم زیردست، بلکه به چشم همکار و رفیق نگاه کنین و خودتون رو باید جزوی از اونها بدونین، دغدغه های اونها ، دغدغه ی شما باشه و سعی کنین تا جایی که در توان تون هست در جهت رفعشون تلاش کنین.

۲) حامی باشین، در هر شرایطی سعی کنین از تیم تون حمایت کنین، هیچ موقع برای حفظ منافع خودتون در سازمان در مقابل مدیران بالادستی پشت تیم تون رو خالی نکنین، باید به نیروهاتون این حس رو منتقل کنین که همیشه می تونن روی شما حساب کنن .

۳) سعی کنین حواستون بهشون باشه و برای تک تک شون وقت بزارین، اگر صحبتی دارن گوش کنین، اگه کمکی می خوان تا جایی که امکانش رو دارین کمک شون کنین، بزارین بدونن که چقدر براشون ارزش قايل هستین.

۴) بین هیچ کدوم از اعضای تیم تون فرقی نگذارین و رفتار سلیقه ای نداشته باشین، همه رو به یه چشم ببینین و این حس که از نظر شما همه برابر هستن در اون ها ایجاد کنین، فرق گذاشتن بین نیروها علاوه بر اینکه کار غلطیه به مرور باعث اختلاف و چند دسته شدن تیم تون میشه.

۵) برای آموزش و یادگیری شون وقت بزارین و روی توسعه مهارت های فردی شون کار کنین، بزارین بدونن که پیشرفت اون ها برای شما مهمه و فقط به چشم یه کارمند بهشون نگاه نمیشه.

۶) آرامش فکری و روانی رو در محیط کار براشون فراهم کنین، اگر نیازه محیط کاری رو شاداب کنین، به طور مثال حتی یه تغییر کوچک مثل اضافه کردن چندتا گلدون می تونه کمک کننده باشه، سعی کنین فیدبک ها و نظرات شون رو بگیرین و تا حد امکان به درخواست ها ترتیب اثر بدین تا بفهمن که نظرات شون مهمه و بهشون اهمیت میدین.

ایجاد یه تیم همدل نیاز به گذاشتن زمان، انرژی و توجه زیادی داره که شما باید به عنوان مدیر برای اون برنامه ریزی کنین، به دست آوردن اعتماد نیروهاتون کار سختیه ولی وقتی اون اعتماد به وجود اومد شاهد تیم همدل تری خواهید بود که هر روز با علاقه به سرکارشون میان، از زمانی که در شرکت هستند لذت می برند که قطعا در کار و عملکردشون هم تاثیر مثبت زیادی خواهد گذاشت و نتیجه این وقت و انرژی که گذاشتین در بیزینس تون در بلند مدت خواهید دید.

-مطالب پیشنهادی بیشتر در این زمینه :

۱)چگونه در یک استارتاپ سهام رو بین خودمون تقسیم کنیم؟

۲)کار در یک سازمان و بعد شروع یک استارتاپ یا برعکس؟

۳)چگونه برای شروع استارتاپمون تیم جمع کنیم؟

 

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.