برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

انواع رفاقت، از کمیت تا کیفیت!

یکی از چیزایی که هر چی سنت بالاتر می ره و تجربه ات بیشتر میشه بهش می رسی ، اینه که تو زندگیت فقط خودتی و خودت و هیچکس به فکر تو نیس(به جز خانواده البته) تا منافعی براش نداشته باشی.هر فردی محیط های مختلفی رو در مسیر زندگی اش طی می کنه مثل مدرسه ، دانشگاه ،کار و … که در این مسیر ارتباطات و دوستانی هم پیدا می کنه.

من چون روابط عمومی خوبی داشته و دارم و به خاطر فعال بودنم در محیط های مختلف دوستان و رفقای زیادی دارم. با توجه به همین موضوع و چیزهایی که در بحث رفاقت و دوستی برام اتفاق افتاده و دیدم ،معمولا افراد به چند دسته تقسیم میشن :

  • گروه اول کسانی هستن که می شناسنت ،اگر در جایی همدیگر رو ببینید روابطتون در حد سلام و علیک و حال و احوال هستش ، معمولا هم تا کاری باهات نداشته باشن حالی ازت نمی پرسن، ممکنه در دایره دوستانت هم قرار نگیرن و تعدادشون هم کم نیس.
  • گروه دوم افرادی ان که یه مرحله از گروه اول از نظر رفاقت جلوترن ، روابط از حال و احوال پرسیدن کمی عمیق تر و ممکن درباره مسایل جدی تری هم با هم صحبت کنین،تعداد اینا نسبت به گروه اول کمتره و افرادی هستن که در تلاش برای آشنایی بیشتر باهاشون هستی و امکان اینکه از این گروه به دوستان صمیمی ات هم اضافه شن وجود داره و از نظر الویت ممکنه زمانی رو بهشون اختصاص بدی.
  • گروه سوم که تعدادشون هم خیلی کمه افرادی هستن که باهاشون رفاقت صمیمی داری، روابط معمولا عمیق و حتی مسایل شخصی ات هم ممکنه باهاشون به اشتراک بزاری، همیشه برات الویت دارن ، می تونی روشون حساب کنی و حس اطمینان رو بهت می دن، خیلی سخت دوستانی در این سطح بتونی پیدا کنی و معمولا تعداد این دوستان به انگشتان دست نمی رسه ،ولی به شدت برات ارزشمند هستن.

جدا از بحث تقسیم بندی افراد از نظر سطح روابط و ارتباط ، از نظر شخصیتی و فرهنگی حالت های زیر در هر سه گروه دیده می شن:

  • شخصیت بی تفاوت : این افراد کلا چیزی واسشون مهم نیس ، نسبت به همه چی بی تفاوتن ، زیاد نمیشه روشون حساب کرد ، معمولا هم از سطح گروه دوم در روابط بالاتر هم نخواهند اومد.
  • شخصیت منفعت طلب ، ریاکار و دورو : از نظر رفاقت این گروه خطرناک ترین در بحث رفاقت هستن و حتی ممکن در دایره دوستان صمیمی هم با دورویی و ریاکاری وارد شون، چون شناخت این افراد با گذشت زمان و در موقعیت های سخت اتفاق میوفته و در اون شرایط معمولا می تونی شخصیت واقعیشون رو ببینی، این افراد فقط دنبال منافع خودشونن و در جاهایی که احساس کنن منافعشون به خطر میوفته ممکن رفاقت با تو رو هم حتی تکذیب کنن ، خیلی موقع ها در جلو روی تو ازت تعریف می کنن و در پشت سر بدت رو می گن، این گروه از نظر شخصیتی تعداد زیادی از افراد رو شامل می شن و تعدادشون کم هم نیس.

  • شخصیت روراست ، همراه، با معرفت : این گروه از نظر شخصیتی جزو آدم حسابی ها هستن ، دورویی در اونها نمی بینی ، علاوه بر شادی ها در سختی ها و غم ها هم همراهت خواهند بود ، می دونی که می تونی همیشه روشن حساب کنی و یه جورایی پشتت بهشون گرمه، تعدادشون به شدت کمه ، ولی اگر رفقای اینجوری داشته باشید ، خیالتون جمع خواهد بود.

 

 

به جز گروه آخری که درباره اش صحبت کردم ، برای اکثر افراد شما هیچ اهمیتی ندارید ، مگر زمانی که به مقام یا جایگاه مهمی برسی که چون مگسان دور شیرینی پیداشون میشه ولی باز هم در اصل موضوع تغییری ایجاد نمیشه و تنها به فکر منافع خودشون هستن ،در زندگی فقط روی خودتون حساب کنید،به هیچکس امیدوار نباشید و یادبگیرید که رو پای خودتون بایستید و در مسیر زندگی قدم بردارید.

 

-مطالب پیشنهادی بیشتر :

۱)مدل RFM چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟

۲)چگونه در لینکدین پروفایل شخصی حرفه ای داشته باشیم؟

۳)چک لیست استارتاپ ها از ایده تا لانچ

 

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.