لطفا از شبکه های اجتماعی درست استفاده کنیم!
یکی از چیزایی که به نظرم جا داره درباره اش صحبت شه نحوه فعالیت افراد و بیزینس ها در شبکه های اجتماعی هستش.
- یکی از جدی ترین مشکلاتی که من در هر دو گروه می بینم عدم توجه در نوع شبکه اجتماعی هستش، به طوری که می بینیم مثلا در لینکدین افراد پست های عاشقانه، پست های سیاسی ، حوادث یا ازین جنس پست ها میزارن که قطعا با جنس این شبکه اجتماعی سازگاری نداره، و جای تعجب و بیشتر تاسف اینه که می بینی تعداد زیادی هم لایک خورده و کلی هم کامنت گذاشته شده که این نشون از عدم درک و شناخت دو طرف ازین فضا داره .پیشنهادم اینه قبل ورود برای فعالیت در هر شبکه اجتماعی مطالعاتی رو درباره اون انجام بدید و با برنامه ورود کنید.
- بحث بعدی اینه که افراد و بخصوص بیزینس ها احساس می کنن صرف حضور کافیه و می بینیم که محتوایی که تولید می کنند رو به طور یکسان در لینکدین و اینستاگرام ، توییتر و… به اشتراک میزارن که این هم کار اشتباهی است،حضور در شبکه های اجتماعی باید با برنامه و هدف مشخص باشه،همچنین همونطور که در بالا هم گفتم با توجه به متفاوت بودن ماهیت هر کدوم از این شبکه های اجتماعی تولید محتوای یکسان اثر بخشی هم نخواهد داشت.در این فضا اونهایی موفقند که محتوای درست رو در زمان درست به مخاطب هدفشون برسونند.
- مشکل دیگه ای که هستش اینه که فکر می کنند هر چی بیشتر پست بزارن بهتره که این طرز تفکر هم غلطه، ، اینکه یه پیج سرگرمی پست زیاد میزاره و تعداد فالوورهاش زیاد با توجه به جنس مخاطبش هستش و دلیل نمیشه که به عنوان یک عامل کلی ازش استفاده کنید مثلا در بیزینس های B2B با توجه به جنس مخاطب حتما باید در تولید محتوا تفاوتی با B2C قایل بشید.در تعداد پست ها به نکاتی مثل نوع شبکه اجتماعی، نوع مخاطب، نوع محصول و…. باید توجه بشه
و نکته اخر اینکه، یکی از چیزایی که به خصوص در توییتر و لینکدین زیاد دیده میشه اینه که افراد روزانه کلی مقاله انگلیسی رو (انشالله که قبلش خودشون خوندن مقاله رو) بدون هیچ توضیحی به اشتراک میزارن، اینکه هر روز کلی پست انگلیسی شیر کنید ، لزوما مبنی بر حرفه ای بودن شما نیس، تا حد امکان برای تولید محتوای با کیفیت وقت بزارید.
-مطالب پیشنهادی بیشتر :
۱)مدل RFM چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه