برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

معرفی TAPSTREAM و ADJUST ، دو ابزار فوق العاده برای کمپین های بازاریابی دیجیتال

 

در اجرای کمپین های دیجیتال عوامل مختلفی تاثیر گذارند و برنامه ریزی های مختلفی برای اجرا با مدل های مختلف بازاریابی انجام میشه  که یکی از معروف ترین مدل هایی که ما معمولا ازش استفاده می کنیم مدل ۵M هستش که شامل موارد زیر :

 

در این مدل یکی از مهمترین بحث ها قسمت آخر یعنی بخش اندازه گیری اثر بخشی و تحلیل کمپین هست و دو ابزاری که معرفی می کنم کمک کننده به این بخش هستند.

زمانی که ما کمپین های تبلیغاتی موبایلی اجرا می کنیم موارد مختلفی رو با توجه به هدف کمپین بررسی می کنیم مثل :

  • تعداد click
  • تعداد install
  • تعداد subscribe
  • تعداد login
  • تعداد signup
  • نرخ تبدیل

و …. راه های مختلفی برای اندازه گیری یک سری ازین ها وجود داره که خیلی هاشون رایگان هم هستن مثل استفاده از لینک های کوتاه (short link ) مانند bit.ly که آماری مثل تعداد کلیک ، نوع سیستم عامل ، مرورگرهایی که اومدن رو می ده ولی خیلی از آمارهای ریزتر رو نمیده و یکی از نقاط ضعفش هم اینه که دیتا به صورت عمومی در دسترس همه است.

-معرفی TAPSTREAM و ADJUST :

دو تا از ابزارهای معروف در دنیا برای اندازه گیری کمپین های موبایلی هستند که ویژگی های زیادی دارند ولی با توجه به هزینه های ماهیانه ای که دارند کمتر افراد به خصوص دوستان استارتاپی باهاش آشنا هستن و کار کرده اند.

یکی از امکانات خوبشون اینه که کلیه مواردی که در بالا اشاره کردم برای اندازه گیری کمپین هامون بررسی می کنیم مثل تعداد نصب ، تعداد SUBSCRIBE ، تعداد فروش و … رو که معمولا ابزارهای رایگان نمی دن رو با جزییات بهمون می ده و کمک زیادی در تصمیم گیری و پیشبرد کمپین های در حال اجرا میکنه.

به طور مثال ما در یکی از اپ هامون ۴ نوع بسته به صورت ۵ ماه ،۱۰ ماه، یکساله و دایمی می فروشیم که با این ابزارها به طور کامل و ریز امکان اینکه بفهمیم از هر بسته چه تعداد فروش داشتیم رو داریم ،برای همین جزو جدایی ناپذیر ما در اجرای کمپین ها هستند.

 

قیمت گذاری ماهانه شون هم شامل پلن های مختلفی هستش که برای TAPSTREAM از ماهی ۱۹۹ دلار شروع میشه ولی ADJUST پلن متفاوتی داره و با ایمیل ابتدا باید باهاشون ارتباط برقرار کنید و لیست هزینه ها رو با توجه به نیازی که دارید بهتون میدن،البته با توجه به بالا رفتن دلار شاید بد نباشه یه بررسی هم بین ترکرهای ایرانی انجام بدین.

حتما سعی می کنم در یک پست دیگه به بررسی جزیی تر و نحوه کار با هر کدومشون بپردازم،در این مقاله نحوه ساخت کمپین در تپ استریم رو به طور کامل توضیح دادم.

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.