برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

در رابطه با ایمیل مارکتینگ معمولا دو نظر کلی وجود داره: گروهی معتقدند که دوره ایمیل مارکتینگ دیگه تموم شده و گروه دیگه مخالف این موضوع ان و به نظرشون ایمیل مارکتینگ هنوز پتانسیل خوبی داره که من هم با گروه دوم موافقم، ایمیل مارکتینگ با توجه به اینکه جزو ابزارهای تقریبا رایگان هستش و مخاطبینی که داره برای بیزینس ها اگه به صورت درست و اصولی ازش استفاده بشه ارزشمنده.

یکی از دلایلی که بیزینس ها گاهی ازین روش جواب نمی گیرن اینه که نمی دونن به چه صورت باید ازین فضا استفاده کنن.یه اشتباهی که خیلی از کسب و کارها به خصوص در شروع کار می کنن، اینه که سریع می رن از بانک های ایمیلی خریداری می کنند و به صورت انبوه یک ایمیل تبلیغاتی رو برای همه شون می فرستن بدون اینکه ببینن اصلا این افراد جزو جامعه هدف شون هستن یا نه و نکته مهمتر اینکه بدون اجازه مخاطب این ارسال انجام میشه که کار غلطیه و خیلی موقع ها نه تنها جوابی نمی گیرن، یه جورایی ضد تبلیغ هم هست، علاوه بر اون ممکنه کاربران ایمیل رو به صورت اسپم اعلام کنن و در صورت بالا بودن آمار اسپم ها سرویسی که هم ازش استفاده می کنن بسته و از دسترس شون خارج میشه و عملا نتیجه ای نمی گیرن.پس باید حواسمون باشه که در ایمیل مارکتینگ به یه سری اصول توجه کنیم.

۴ نکته کلیدی :

۱) از ارسال ایمیل های بی هدف به صورت انبوه جدا خودداری کنین، وقت بزارین و خودتون از مشتریان و مخاطبینی که دارین به روش های مختلف ایمیل هاشون رو دریافت کنین، مثلا می تونین در سایت تون صفحه ای نمایش بدین و با دادن پیشنهادهای جذاب مثل تخفیف ایمیل هاشون رو دریافت کنین یا می تونین کمپین هایی همراه با جوایز مختلف با توجه به نوع بیزینس تون در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام برگزار کنین و در ازای دریافت ایمیل مخاطبین امکانات و جوایزی رو بهشون بدین،اینجوری افراد با میل و خواسته خود ایمیل شون رو بهتون میدن که باعث میشه بعد از مدتی یه لیست ایمیل هدفمند از مخاطبین تون داشته باشین.

۲) به تولید محتوای خوب و با کیفیت توجه کنین، علاوه بر ایمیل های تبلیغاتی می تونین محتواهای موجود روی سایت تون رو هم براشون ایمیل کنین و اگه همونطور که گفتم ایمیل رو مستقیم از خودشون دریافت کرده باشین می تونین ترافیک خوبی هم روی سایت تون بیارین به شرطی که محتوا هدفمند و با موضوعات مرتبط به کسب و کار و علایق کاربران تون باشه.

۳) از ابزارهای ایمیل مارکتینگ مثل میل چیمپ، میلرلایت و … برای ارسال بهره ببرین، علاوه بر اینکه امکانات خوبی در اختیارتون میزاره، آمارهای خوبی مثل تعداد ایمیل های دریافت شده، تعداد باز شدن ایمیل ، تعداد کلیک ها روی لینک ایمیل و … رو بهتون میده که به وسیله اون ها می تونین عملکردتون رو بررسی و کمپین هاتون رو طبق اون بهینه کنین.

۴) حتما از A/B  تست استفاده کنین یعنی ایمیل ها رو با حالت های مختلف طراحی کنین و ابتدا به تعداد محدودی بفرستین و بعد با توجه به آماری که این ابزارها بهتون میدن، ایمیلی که نرخ باز شدن و کلیک بهتری داره رو انتخاب و برای بقیه کاربران تون ارسال می کنین تا نتیجه مطلوب تون رو بدست بیارین.

ایمیل مارکتینگ رو سعی کنین جدی بگیرین و با توجه به نوع کسب و کارتون براش وقت بزارین چون علاوه بر نکاتی که گفتم،بدون هزینه یا با هزینه خیلی کم می تونه براتون درآمد زایی داشته باشه برای همین ارزش وقت گذاشتن رو داره.

 

-مطالب پیشنهادی بیشتر :

۱)مدل RFM چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟

۲)چگونه در لینکدین پروفایل شخصی حرفه ای داشته باشیم؟

۳)چک لیست استارتاپ ها از ایده تا لانچ

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.