برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

با دلار ۱۱۰۰۰ تومنی چجوری پول دربیاریم؟

چند وقتیه که هر روز صبح با خبر بالارفتن  همه چیز مثل دلار و سکه و …. صبح مون رو شروع می کنیم و تا شب که برگردیم با این جنس صحبت ها روزمون رو سر می کنیم و هر روز با حساب کردن اینکه حقوقمون چقدر بی ارزش تر میشه از نظر روحی خسته تر و بی انگیزه تر می شیم.

ما در بمباران موج زیادی خبر بد به سر می بریم ، به طوری که حتی مدتی تصمیم گرفتم که هر روز یه خبر خوب پیدا کنم و با همکارام به اشتراک بزارم که کار خیلی سختی بود.امید ، آرزوها و اهداف و برنامه ریزی در این شرایط بی ثباتی شاید کاری بیهوده باشه ، در جایی که حتی نمی تونی برای یک ماه آینده ات برنامه ای داشته باشی.

ولی آیا اینکه بشینیم و فقط زانوی غم بغل بگیریم کمکی میکنه ؟ اونم در موضوعاتی که ما هیچ کنترلی روش نداریم، داشتم فکر می کردم که با همین فرمون بریم به احتمال زیاد افسردگی رو در پیش خواهیم داشت ولی به چه قیمتی و برای چی؟ آیا اصلا کسی براش مهمه که ما افسرده بشیم؟ تنها کسی که دلش برای ما می سوزه خودمونیم، جو موجود بر جامعه هم جوری داره پیش میره که داره تلاش می کنه تو رو به سمت افسردگی و ناامیدی پیش ببره، پس به جای اینکه مثل بقیه شروع کنیم به غرغر کردن و به زمین و زمان فحش دادن بهتره خودمون به فکر خودمون باشیم و انرژی بدیم به خودمون.

من معتقدم که در دل بدترین شرایط هم فرصت هایی هست که میشه ازش استفاده کرد، برای همین داشتم فکر می کردم که با این وضع بالارفتن دلار، بهترین راه اینه که بتونی درآمد دلاری داشته باشی و فرصت خوبی به وجود اومده، شاید خیلیاتون در حین خوندن این متن بگین که دلت خوشه ها، اصن مگه میشه درآمد دلاری داشت و چجوری؟

بله میشه و الان بهتون میگم چجوری :

من تخصصم در حوزه دیجیتال مارکتینگه و چندسالی هستش که در فضای آنلاین به خصوص در حوزه اپلیکیشن های موبایلی کار می کنم با توجه به همین موضوع با این فضا آشنایی خوبی دارم، یکی از موقعیت های خوبی که می بینم برای درآمد دلاری ایجاد شده تولید اپلیکیشن های موبایله .

الان حتما با خودتون گفتین ما که تحریمیم و این ۴ تا سوال براتون پیش اومده که :

  • کی اپ ایرانی نصب می کنه؟
  • حتی اگه اپ زدیم چجوری لانچش کنیم و کاربرای خارجی جذب کنیم؟
  • حتی اگه کاربر گرفتیم چجوری می تونیم درآمد دلاری داشته باشیم؟
  • اگه درآمد هم داشته باشیم چجوری با این وضع تحریم ها نقدش کنیم؟

در ادامه به هر کدوم ازین سوالا جواب می دم :

-کی اپ ایرانی نصب می کنه؟

نکته مهم اینه که برای جذب کاربرای خارجی حتما باید اپی که میزنین به زبان انگلیسی باشه، اینکه چه اپی هم تولید کنین با یه سرچ ساده تو اینترنت می تونین کلی ایده خوب پیدا کنین.

-حتی اگه اپ زدیم چجوری لانچش کنیم و کاربرای خارجی جذب کنیم؟

بعد اینکه اپ آماده شد مهم ترین نکته لانچ اون اپ هستش ، مارکت هایی مثه کافه بازار ، مایکت و … فقط مختص کاربران فارسی زبان ان ، برای لانچ اپ برای کاربر خارجی می تونین از طریق گوگل پلی اینکار رو انجام بدین و به یه جامعه بزرگی از کاربران دسترسی داشته باشین.

-حتی اگه کاربر گرفتیم چجوری می تونیم درآمد دلاری داشته باشیم؟

بیزینس مدل اپ ها می تونه متفاوت باشه و مرسوم ترینش در حال حاضر مدل رایگان و مدل پرداخت درون برنامه ای هستش. اگر اپ تون به صورت پرداخت درون برنامه ای باشه که به طور مشخص درآمد دارین ولی اگر به صورت رایگان هم باشه مشکلی نیس و می تونین از طریق تبلیغات درآمدزایی خوبی داشته باشین.

اگه درآمد هم داشته باشیم چجوری با این وضع تحریم ها نقدش کنیم؟

یکی از قسمت های سختش شاید این قسمت باشه که این هم قابل حله و سایت هایی مثل ایرانیکارت و تهران پیمنت این کار رو براتون انجام میدن و می تونین درآمدتون رو با احتساب دلار روز نقد کنین.

این یک راه از راه هایی که میشه ازش این وضعیت تهدید رو به فرصت تبدیل کرد که من با توجه به حوزه کاریم بیان کردم ، قطعا راه ها و فرصت های دیگه ای هم وجود داره ، فقط کافیه دقت کنین و فکر کنین ، بعد هم در جهت اجرا شدنش پیش برین.

خوشحال میشم در زیر همین پست با توجه به تخصص و حوزه های کاریتون اگر راه دیگه ای به ذهنتون میرسه رو به اشتراک بزارین که در این اوضاع کمک خوبی برای همه مون خواهد بود.

فربد قطبی

MBA خونده،دیجیتال مارکتینگ می دونه و در مسیر یادگیری جلو می ره.